Zwangere Vrouwen & ouders

Ons doel is om mama’s en papa’s ten volle te laten genieten van de zwangerschap, mama’s helpen “ontzwangeren” en bij te staan in de nieuwe rol als ouder. Naast onze individuele consultaties bij de therapeuten, hebben we ook onderstaand groepsaanbod voor je uitgewerkt.

 

We nodigen graag alle zwangeren (en partners) uit op deze gratis info-avond over ” Baby basics voor bolle buiken”.

Wat mag u verwachten? Als zwangere krijgt u een mocktail aangeboden. Partners mogen natuurlijk niet ontbreken, dus ook voor hen wordt een drankje en een versnapering voorzien. Deze avond staat vooral in het teken van uw toekomstige baby. U wordt voorzien van informatie over de basis ontwikkeling van uw baby, met praktische tips & trick. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere veranderingen in de gezinsdynamiek, slaap-, voeding-, en verzorging van uw baby, lichamelijke ongemakken,… Kortom een basis pakket aan “know-how” om uw baby de beste start te gunnen! U krijgt ook meer info over de zorg die deze therapeuten bieden voor u en uw baby en gaat naar huis met een bom aan informatie en een leuke goodiebag!

Voor wie: Zwangere vrouwen & hun partner

Therapeuten:

  • Michaël Dupont, Osteopaat
  • Lise Dullaerts, Vroedvrouw & (Baby)slaapcoachKinesitherapeut
  • Joyce Timmermans
  • Ester Drabs, Psychologe
  • Sarah Leyssens, Psychologe
  • De Weerdt Ellen, pré- & postnatale consulente
  • Sabrina Mattens, Diëtiste

Wanneer: 10 Maart 2020 (19u-20.30u)

Prijs: gratis (*)
(*) Gelieve tijdig te verwittigen als je er niet bij kan zijn.

Inschrijven: verplicht via [email protected]

ZwangerFit is een lessenreeks voor zwangere vrouwen. De oefeningen zijn gericht op de preventie en het verminderen van klachten ter hoogte van het bekken, de bekkenbodem en de lage rug door de focus te leggen op coördinatie, stabilisatie, conditie en spierversterking. Actief trainen tijdens de zwangerschap heeft vele positieve effecten:

–   Preventie/verminderen van incontinentie tijdens en na de zwangerschap

–   Preventie/verminderen van lage rugklachten

–   Preventie/verminderen van bekkenklachten

–   Preventie/verminderen van stress, betere bloedwaarden, beperking van de gewichtstoename, verbetering van de conditie

–   Minder schade aan de bekkenbodem en minder verzakkingsklachten

–   De baby ervaart minder stress, gaat een snellere bevalling tegemoet en krijgt een hoger geboortegewicht (door de verhoogde doorbloeding van de placenta)

 

Voor wie: Zwangere vrouwen

Therapeut: Joyce Timmermans, kinesitherapeute

Wanneer: 

Elke dinsdagavond 19.00u – 20.00u

 

Prijs: 75 Eur voor 8 lessen

Inschrijven: Let op! De plaatsen zijn beperkt, inschrijven is verplicht en kan via [email protected]

Kan u door uw bevalling niet aan alle lessen deelnemen? Neem contact op met kinesitherapeute Joyce om dit te bespreken.

Een zwangerschap is een speciale periode in ons leven, jammer genoeg krijgen we ook te maken met veranderingen in hormoonhuishouding en ook met lichamelijke veranderingen.

Een zwangerschapsmassage kan verlichting brengen in een moeilijke periode tijdens de zwangerschap. Het is een complete lichaamsmassage waarbij de vrouw op de zij ligt. Het is een zeer zachte massagetechniek die ongeveer 30 minuten duurt.

VOORDELEN

–  Het geeft verlichting in elk stadium van de zwangerschap

–  Het vermindert misselijkheid en hoofdpijn tijdens de eerste 3 maanden waardoor de algemene fitheid niet afneemt.

–  Tussen de 4e en 9e zwangerschapsmaand verandert het lichaam van de vrouw enorm. Hierdoor ontstaan klachten zoals: rugpijn, beenkrampen, nekkrampen, slapeloosheid en opgezwollen voeten. Dankzij de zachte massagetechniek worden deze klachten verlicht. Er komen minder stresshormonen vrij waardoor lichaam en geest tot rust komt.

–  Doorbloeding wordt gestimuleerd waardoor voedingsstoffen en zuurstof beter worden opgenomen door moeder en kind.

–  De kans op complicaties tijdens de zwangerschap en de bevalling nemen aanzienlijk af.

 

CONTRA-INDICATIES

Hartklachten, koorts, trombose, bloedingen en infectieziekten. Het beste is om goedkeuring van de arts te vragen.

 

WANNEER

Op afspraak

 

PRIJS

25€/massage

 

Dit kan eventueel ook als ontspanning in een prenatale sessie gegeven worden.

MamaFit is een lessenreeks voor mama’s die net bevallen zijn. De oefeningen zijn gericht op de herstelperiode na de bevalling met oog op stabilisatie, conditie en spierversterking. Je kan ervaringen uitwisselen en kennis opdoen samen met andere mama’s en dit onder professionele begeleiding. Een uurtje tijd voor jezelf nemen is enorm belangrijk!

 

 

 

 

Voor wie: Mama’s vanaf 6 à 8  weken na de bevalling

Therapeut: Joyce Timmermans, Kinesitherapeute

Wanneer: Elke vrijdagavond van 18.30u – 19.30u

Prijs: 75 Eur voor 8 lessen

Inschrijven: Let op! De plaatsen zijn beperkt, inschrijven is verplicht en kan via [email protected]

MamaFit 2.0.  is een groepsles voor mam’s. Of je kindje nu 1 jaar is of 18, jullie zijn allemaal welkom!

Het doel van de MamaFit 2.0. is om samen in vorm te komen en eventuele laatste zwangerschapskilo’s af te vallen.

Het is een hoog intensieve cardio- en krachttraining, waarbij je op je eigen tempo kan meevolgen terwijl je steeds streeft naar verbetering.

De lessenreeks wordt mee opgevolgd door onze diëtiste Sabrina. De eerste les krijg je een algemene uitleg en wordt iedereen individueel gewogen en opgemeten. Op deze manier wordt je wekelijks opgevolgd.

Voor wie: Mama’s. Het is aangeraden om al te beschikken over een goede core stability of de MamaFit meegevolgd te hebben.

Therapeut: Joyce Timmermans (kinesitherapeute) & Sabrina Mattens (diëtiste).

Wanneer: Dinsdag 20u-21u & donderdag 19u-20u

Prijs:€120/lessenreeks (8 lessen)

Inschrijven: Inschrijven is verplicht en kan via [email protected]

Let op! Plaatsen zijn beperkt!

Kan u door omstandigheden niet aan alle lessen deelnemen? Neem contact op met kinestitherapeute Joyce om dit te bespreken (0495/88.95.68).

Lopen met een buggy is niet langer een uitzondering. Wil je graag het sporten hernemen met het beter weer, samen met je kindje?

We bouwen samen rustig op volgens het principe van Start to Run, maar dit dan met je kindje en met de buggy!

VOORDELEN:

–   Door te sporten, vermindert je stress en keert de rust terug binnen je lichaam, wat ook uitstraalt naar je omgeving.Je relatie met je kind wordt versterkt.

–   Op deze manier geef je het goede voorbeeld aan je kind met je sportieve levensstijl.

–   Een babysit is overbodig nu je sporten en quality time combineert.

–   Zoals bij alle sporten vermindert lopen het stressgehalte en dat zorgt voor rust binnen het gezin.

 

 AANDACHTSPUNTEN

–   Voorzie een speciale buggy met 3 wielen voorzien van een harnas, opblaasbare banden en een verstelbaar stuur.

–   Vermeld bij je inschrijving eventuele oude blessures.

–   Stop je kind goed onder tijdens het lopen, het kan koud aanvoelen bij het stilliggen.

–   Neem zeker water mee voor jou en je kindje.

–   Voorzie degelijke loopschoenen, ter preventie van klachten.

 

Voor wie: Mama’s met hun baby’s vanaf +/- 9 maand OF vanaf ze hun hoofdje kunnen rechthouden.

Therapeut: Joyce Timmermans, kinesitherapeute

Wanneer: Vrijdag, 10u30-11u30 (data komen weldra online of op onze Facebook pagina)

Duurtijd: 1 keer per week, gedurende 8 weken

Prijs: 75 Eur voor 8 loopsessies

Inschrijven: Let op! De plaatsen zijn beperkt, inschrijven is verplicht en kan via [email protected].

Kan u door omstandigheden niet aan alle lessen deelnemen? Neem contact op met kinesitherapeute Joyce om dit te bespreken.

 

 

 

Back to Top
Free Events Calendar Plugin