Zwangere vrouwen & jonge ouders

Op zoek naar een groepsaanbod voor zwangere vrouwen? Je wil sporten tijdens de zwangerschap? Of zoek je een leuke sport voor jonge mama’s? Ons doel is om mama’s en papa’s ten volle te laten genieten van de zwangerschap, mama’s te helpen na de zwangerschap en jonge ouders te ondersteunen. Naast onze individuele consultaties bij de therapeuten, hebben we ook onderstaand groepsaanbod uitgewerkt.

 

INDIVIDUELE CONSULTATIES
Hieronder kan u nagaan bij welke therapeut u voor welke behandeling terecht kan.

 

Michaël Dupont

Osteopaat

Meer Info

Michaël Dupont

Joyce Timmermans

Kinesitherapeute

Meer Info

Joyce Timmermans

Lise Dullaerts

Babyslaapcoach

Meer Info

Lise Dullaerts

Ellen De Weerdt

Pré-en postnataal counselor

Meer Info

Ellen De Weerdt

 

 

GROEPSAANBOD

Infosessie babyverzorging

In blijde verwachting van een kindje? Dan nodigen wij jou en je partner graag uit op onze gratis info-avond ‘Baby basics voor bolle buiken’.

 

Terwijl de toekomstige mama’s van een mocktail en de toekomstige papa’s van een ander drankje genieten, krijgen ze alle informatie over de basisontwikkeling van hun baby, met praktische tips over babyverzorging. We hebben het over veranderingen in de gezinsdynamiek, maar ook over slaap, voeding en verzorging van je baby en over lichamelijke kwaaltjes tijdens de zwangerschap. Kortom een basispakket aan kennis om je baby de beste start te gunnen! Verder krijg je meer info over de zorg die onze therapeuten bieden voor jou en je baby en ga je naar huis met een pak informatie en een leuke goodiebag.

Voor wie: Zwangere vrouwen & hun partner

Therapeuten:

  • – Michaël Dupont, Osteopaat
  • – Lise Dullaerts, Vroedvrouw & (Baby)slaapcoach
  • – Joyce Timmermans, Kinesitherapeut – specialisatie pre-& postnatale
  • – De Weerdt Ellen, pré- & postnataal counselor

Wanneer: nieuwe data on hold omwille van Corona.
Volg onze Facebook of Instagram pagina om op de hoogte te blijven van nieuwe data of schrijf je in op onze wachtlijst met vermelding ‘Baby Basics’.

Prijs: gratis (*)
(*) Gelieve tijdig te verwittigen als je er niet bij kan zijn.

Inschrijven: verplicht via [email protected]

Oefeningen tijdens de zwangerschap

Zwanger Fit is een reeks fitnesslessen voor zwangere vrouwen. De oefeningen zijn gericht op de preventie en het verminderen van zwangerschapskwaaltjes, zoals klachten ter hoogte van het bekken, de bekkenbodem en de lage rug. We leggen de focus op coördinatie, stabilisatie, conditie en spierversterking. Actief sporten tijdens de zwangerschap heeft vele positieve effecten:

  • – Preventie/verminderen van incontinentie tijdens en na de zwangerschap
  • – Preventie/verminderen van lage rugklachten
  • – Preventie/verminderen van klachten aan bekken
  • – Preventie/verminderen van stress, betere bloedwaarden, beperking van de gewichtstoename, verbetering van de conditie
  • – Minder schade aan de bekkenbodem en minder verzakkingsklachten
  • – De baby ervaart minder stress, gaat een snellere bevalling tegemoet en krijgt een hoger geboortegewicht (door de verhoogde doorbloeding van de placenta)

Voor wie: zwangere vrouwen

Therapeut: Joyce Timmermans, kinesitherapeute

Wanneer: Start dinsdag 12/1/2021 om 13.15u – Coronaproof in kleine groepen van max 3 personen
Volg onze Facebook of Instagram pagina om op de hoogte te blijven van nieuwe data of schrijf je in op onze wachtlijst met vermelding Zwanger Fit.

Prijs: 75 Eur voor 8 lessen

Inschrijven: We maken omwille van Corona beperkte groepen van 3 personen, inschrijven is verplicht en kan via [email protected].

Kan u door uw bevalling niet aan alle lessen deelnemen? Neem contact op met kinesitherapeute Joyce om dit te bespreken.

Massage voor zwangere vrouwen

Een zwangerschap is een speciale periode in ons leven, jammer genoeg krijgen we ook te maken met veranderingen in hormoonhuishouding en ook met lichamelijke veranderingen.

Een zwangerschapsmassage zorgt voor een algemene verlichting van de klachten tijdens de zwangerschap.Het is een complete lichaamsmassage waarbij de vrouw op de zij ligt. Het is een zeer zachte massagetechniek die ongeveer 30 minuten duurt.

VOORDELEN

  • –  Het geeft verlichting in elk stadium van de zwangerschap
  • –  Het vermindert misselijkheid en hoofdpijn tijdens de eerste 3 maanden waardoor de algemene fitheid niet afneemt.
  • –  Tussen de 4e en 9e zwangerschapsmaand verandert het lichaam van de vrouw enorm. Hierdoor ontstaan klachten zoals: rugpijn, beenkrampen, nekkrampen, slapeloosheid en opgezwollen voeten. Dankzij de zachte massagetechniek worden deze klachten verlicht. Er komen minder stresshormonen vrij waardoor lichaam en geest tot rust komt.
  • –  Doorbloeding wordt gestimuleerd waardoor voedingsstoffen en zuurstof beter worden opgenomen door moeder en kind.
  • –  De kans op complicaties tijdens de zwangerschap en de bevalling nemen aanzienlijk af.

CONTRA-INDICATIES

Hartklachten, koorts, trombose, bloedingen en infectieziekten. Het beste is om goedkeuring van de arts te vragen.

WANNEER

Op afspraak: te boeken bij Kinesitherapeute Joyce Timmermans – graag vermelding zwangerschapsmassage in de beschrijving bij het maken van een online afspraak

PRIJS

25€/massage

Fit geraken na zwangerschap

MamaFit is een lessenreeks met oefeningen voor pas bevallen mama’s. De oefeningen zijn gemaakt om te herstellen na de bevalling met oog op stabilisatie, conditie en spierversterking. Je kan ervaringen uitwisselen en kennis opdoen samen met andere mama’s en dit onder professionele begeleiding. Een uurtje tijd voor jezelf nemen is enorm belangrijk!

Voor wie: Mama’s vanaf 6 à 8 weken na de bevalling. Let op er is steeds een goedkeuring van je gynaecoloog vereist dat sportactiviteiten terug aangevat kunnen worden

Therapeut: Joyce Timmermans, Kinesitherapeute

Wanneer:
Start dinsdag 5/1/’21 – reeks 1: 12.15u-13u of reeks 2: 19.15u-20u
Start dinsdag 12/1/’21 – reeks 3: 11u-11.45u
Coronaproof in kleine groepen van max 3 personen
Volg onze Facebook of Instagram pagina om op de hoogte te blijven van nieuwe data of schrijf je in op onze wachtlijst met vermelding Mama Fit.

Prijs: 75 Eur voor 8 lessen

Inschrijven: We maken omwille van Corona beperkte groepen van 3 personen, inschrijven is verplicht en kan via [email protected]

Sport voor mama’s

MamaFit 2.0.  is een groepsles voor mama’s. Of je kindje nu 1 jaar is of 18, jullie zijn allemaal welkom! Het doel van de MamaFit 2.0. is om samen in vorm te komen en eventuele laatste zwangerschapskilo’s te verliezen. Het is een hoog intensieve cardio- en krachttraining, waarbij je op je eigen tempo kan meevolgen terwijl je steeds streeft naar verbetering.

Voor wie: Mama’s. Het is aangeraden om al te beschikken over een goede core stability of de MamaFit meegevolgd te hebben.

Therapeut: Joyce Timmermans (kinesitherapeute)

Wanneer: Nieuwe data on hold omwille van Corona
Volg onze Facebook
of Instagram pagina om op de hoogte te blijven of schrijf je in op onze wachtlijst met vermelding Mama Fit 2.0.

Prijs:€120/lessenreeks (8 lessen)

Inschrijven: Inschrijven is verplicht en kan via [email protected]

Lopen met de buggy

Lopen met een buggy is niet langer een uitzondering. Wil je graag samen met je kindje sporten in de open lucht? Dan is buggy run zeker iets voor jou!

We bouwen samen rustig op volgens het principe van Start to Run, maar dit dan met je kindje en met de buggy!

VOORDELEN:

  • –   Door te sporten, vermindert je stress en keert de rust terug binnen je lichaam, wat ook uitstraalt naar je omgeving.Je relatie met je kind wordt versterkt.
  • –   Op deze manier geef je het goede voorbeeld aan je kind met je sportieve levensstijl.
  • –   Een babysit is overbodig nu je sporten en quality time combineert.
  • –   Zoals bij alle sporten vermindert lopen het stressgehalte en dat zorgt voor rust binnen het gezin.

 AANDACHTSPUNTEN

  • –   Voorzie een speciale buggy met 3 wielen voorzien van een harnas, opblaasbare banden en een verstelbaar stuur.
  • –   Vermeld bij je inschrijving eventuele oude blessures.
  • –   Stop je kind goed onder tijdens het lopen, het kan koud aanvoelen bij het stilliggen.
  • –   Neem zeker water mee voor jou en je kindje.
  • –   Voorzie degelijke loopschoenen, ter preventie van klachten.

Voor wie: Mama’s met hun baby’s vanaf +/- 9 maand OF vanaf ze hun hoofdje kunnen rechthouden.

Therapeut: Joyce Timmermans, kinesitherapeute

Wanneer: Nieuwe data on hold omwille van Corona
Volg onze Facebook of 
Instagram pagina om op de hoogte te blijven of schrijf je in op onze wachtlijst met vermelding start 2 Buggy Run.

Duurtijd: 1 keer per week, gedurende 8 weken

Prijs: 75 Eur voor 8 loopsessies

Inschrijven: Let op! De plaatsen zijn beperkt, inschrijven is verplicht en kan via [email protected].

Trainen met je Baby

Mama- BabyFit is een lessenreeks voor mama’s die net bevallen zijn. De oefeningen helpen je herstellen na de bevalling, met het oog op stabilisatie, conditie en spierversterking, maar dit doe je niet alleen. Je sport samen met je kindje. Je kan ervaringen uitwisselen en kennis opdoen samen met andere mama’s en dit onder professionele begeleiding.

Voor wie: Mama’s die net bevallen zijn (vanaf 4 weken na de bevalling)

Therapeut: Kinesiteherapeute – Joyce Timmermans

Wanneer: 
Data on hold omwille Corona.
Volg onze Facebook of Instagram pagina om op de hoogte te blijven of schrijf je in op onze wachtlijst met vermelding Mama-Baby Fit.

Prijs: 60 Eur voor 6 lessen

Inschrijven: Inschrijven is verplicht en kan via [email protected]

 

Back to Top
Free Events Calendar Plugin